Společnost PANAV, a.s. je součástí strojírenské skupiny AML Holding a.s.
Jsme jedním z největších výrobců přívěsů a návěsů ve střední a východní Evropě. Výrobní program zahrnuje široké spektrum silničních přívěsů a návěsů o celkové hmotnosti nad 9 tun.
Těžiště naší výroby jsou valníkové návěsy včetně návěsů pro kombinovanou přepravu, valníkové soupravy, sklápěcí vozidla, kontejnerová vozidla, točnicové přívěsy, nosiče výměnných nástaveb a podvalníky.
Společnost má vlastní výrobu i kvalitní vývoj a proto nabízí produkt od jeho projektového zpracování, výroby prototypu až po zkoušky a jeho sériovou výrobu. Při výrobě používáme moderní technologie a zařízení včetně svařovacího robota, vypalovacích strojů a ohýbacích a ohraňovacích lisů. Většina komponent včetně hlavních částí jako jsou rámy máme v provedení žárově zinkované.
Výrobky společnosti jsou homologovány dle legislativy Evropské unie a nacházejí své zákazníky především ve střední Evropě.
Prodejní zastoupení budujeme i v dalších evropských zemích. Jedno z hlavních a stabilních zastoupení rozvíjíme i na Slovensku.
Našimi zákazníky jsou převážně dopravní a přepravní společnosti, strojírenské závody, firmy zabývající se odpadovým hospodářstvím a distributoři zemědělských a potravinářských produktů.
Tento subjekt byl privatizován v průběhu roku 1994.
Dne 29. 3. 1991 byla založena PANAV akciová společnost, která byla následně na základě delimitační smlouvy rozdělena s účinností od 25. 2. 1993 na dva samostatné subjekty JaS Jesenická strojírna a. s. Písečná u Jeseníku a PANAV, a. s. Senice na Hané.
Na základě delimitace BSS v roce 1990 byly obě jednotky vyčleněny z n. p. Brandýské strojírny a slévárny a k 1. 7. 1990 byl založen PANAV Senice na Hané.
V roce 1948 byla v podniku zavedena národní správa a posléze byl začleněn do n. p. KAROSA Vysoké Mýto. V tuto dobu byla provedena rozsáhlá rekonstrukce a modernizace výrobních provozů. Výstavba pokračovala i po začlenění závodu do n. p. Brandýské strojírny a slévárny v roce 1956. Kapacita výroby byla postupně zvýšena až na 10 000 traktorových a silničních přívěsů ročně. V roce 1968 byl k závodu přičleněn provoz Písečné v Jeseníku, vybudovaný z rekonstruované celulózky.
V roce 1942 koupila továrnu společnost Foglar v. o. s. v čele s panem Josefem Foglarem, která po opravě objektů zahájila výrobu vlečných vozů a tím založila tradici výroby, která je rozvíjena do dnešních dnů.